Jak ważny jest język angielski dla programisty

Jeden z ważniejszych języków dla programisty nie jest C++, HTML czy Java. Najważniejszym językiem dla programisty odznacza się język angielski. Właśnie z tego języka w programowaniu używamy najwięcej słów kluczowych np. if, else, class itd. Mógłbym wymieniać je w nieskończoność. Jest to najczęściej używany język przez programistów. Przedstawię ci etap w jaki sposób można nauczyć się tego języka.

Jak wygląda sytuacja w szkole

Jak to się dzieje że chodzimy przez tyle lat do szkoły i wraz nic nie umiemy. Gdyby część uczniów dzisiejszych szkół ponadgimnazjalnych pojechało za granicę. Mogę być pewny że duża z nich część nie umiałaby się porozumieć bez problemu. Niby w grupie raźniej, lecz co by było gdy jesteśmy sami skazani na siebie. Zakładamy że uczymy się angielskiego od pierwszej klasy szkoły podstawowej. Jak się to prezentuje się: 6 lat nauki w podstawówce, 3 lata gimnazjum oraz liceum. Łącznie daje nam to około 12 lat nauki. Przez ten czas każdy uczeń powinien płynnie porozumiewać się bez problemu z anglojęzycznym mówcą. Co z tego że uczymy się tych słówek, gramatyki przez tyle lat. Skoro są tacy który nie potrafią złożyć prostych zdań po angielsku. Takie są realia polskiej szkoły, gdzie wyznawana jest zasada 3Z: zakuj, zdać, zapomnieć. Wniosek, nie nauczysz się języka angielskiego w szkole w stopniu komunikatywnym. Możesz chodzić na korepetycje. Prywatne korepetycje nie są tanie, lecz są lepsze niż zwykła szara polska szkoła państwowa.

Jak się nauczyć angielskiego samemu?

Część osób może uważać że się nie da nauczyć angielskiego samodzielnie. Według jest to możliwe, pod warunkiem że mamy z kim się komunikować i będzie nas wspirał mentalnie. W internecie istnieją serwisy dzięki którym możesz porozmawiać z dowolną osobą po angielsku o czymkolwiek. W księgarniach znajduję się masę książek do nauki języków obcych. Jeśli masz zamiar kupować książkę do nauki języka, to sprawdź czy będą do tej książki odpowiedzi. Nauka nie będzie miała sensu, gdy nie będziesz mógł sprawdzić czy dane zadanie dobrze wykonałeś. Zapamiętaj sobie żeby uczyć się na błędach.

Nauka angielskiego przez Internet

W sieci istnieje masa stron dzięki których możesz nauczyć się angielskiego. Istnieje platforma duolingo, którą jest dobrą platformą do nauki podstaw angielskiego. Są tam także rzeczy bardziej zaawansowane, lecz nie jest ich za wiele. W ostatnich kilku latach powstało masę aplikacji które uczą angielskiego. Są one także dla różnych poziomów zaawansowania. Wybieraj takie narzędzia do nauki, gdzie możesz uczyć się poprzez praktykę, pisząc, mówiąc, czytając lub słuchając. Jeśli przygotowujesz się do matury, to polecę tobie stronę e-ang.pl. Kilka miesięcy temu znalazłem serwis o nazwie quizlet.com, który w bardzo przyjazny sposób pozwala uczyć się słówek, poprzez powtórki, fiszki lub sprawdziany. Polecam do przetestowania.

 

Filmy, gry, seriale

Jak wygląda sprawa z filmami czy serialami. Według wielu osób jest to bardzo dobry sposób na naukę angielskiego. Oglądanie filmów czy seriali jest dobrym sposobem na osłuchanie się z językiem. Nasza wymowa może znacznie się poprawić. Jeśli już praktykujesz te trzy rzeczy to nieznane słówka możesz zapisywać i uczyć się ich. Według mnie lepszym sposobem jest granie w gry, w szczególności gdy mamy możliwość porozumiewania się z obcokrajowcami. Wtedy nasze skille z języka obcego znacznie pójdą w górę.

Angielski dla programisty

Programistyczny angielski jest dosyć specyficznym językiem. Gdyż zawiera on swoje specjalistyczne słownictwo. Przedstawię tobie jak ja nauczyłem się angielskiego dla programistów. Jeśli dobrze pamiętam to odpaliłem sobie kurs języka programowania, jeśli dobrze pamiętam był to JavaScript. Zanim zacząłem uczyć się po angielsku, zawsze chciałem mieć jakieś podstawy w danym języku po polsku. Czyli najpierw przerabiałem jakiś materiał po polsku, następnie po angielsku. Próbowałem zrozumieć po angielsku co jest napisane w danym zdaniu. Jeśli czegoś nie wiedziałem, to w swojej przeglądarce Chrome miałem zainstalowaną wtyczkę translatora, gdzie zaznaczałem dane słówko lub fragment tekstu i sobie tłumaczyłem. Nieznane słówko zapisywałem na kartce i po skończonej lekcji kursu siadałem i uczyłem się słówek. Po 2 tygodniach byłem w stanie bez problemu zrozumieć techniczny język angielski dla programistów. Po kilku miesiącach zacząłem oglądać wideo tutoriale z danymi problemami programistycznymi, jeśli była taka możliwość to włączałem sobie napisy do filmu. Gdy jakiegoś słówka nie widziałem zapisywałem uczyłem się.  Co jakiś czas warto zdobytą wiedzę utrwalać żeby nie wyparowała ona nam szybko z głowy.
Część programistów odznacza się że ich znajomość angielskiego opiera się na zrozumienia dokumentacji i złożenie prostych zdań po angielsku. Nie ograniczaj się tylko do tego. Znajomość angielskiego w stopniu komunikatywnym jest w dzisiejszych czasach wręcz wymagane. Być może w przyszłości będziesz pracować dla zagranicznych klientów, z którymi będzie trzeba trochę podyskutować. Więc nie zamykaj się na dobrą znajomość angielskiego.

5 myśli w temacie “Jak ważny jest język angielski dla programisty

    1. Cześć Marcin, dzięki za bardzo miłe słowa. Zachęcam Ciebie do śledzenia mojego Facebooka, abyś był na bieżąco z nowymi treściami na blogu

      Polubienie

Dodaj komentarz